0 Favorite Coș
Selectează magazinul tău JYSK

1.Bază legală 
În conformitate cu prevederile Legii Republicii Moldova nr. 105-XV din 13 martie 2003 „Privind protecția consumatorilor” privind protecția consumatorilor, prezentele condiții aferente garanțiilor oferite produselor JYSK se aplică doar consumatorilor persoane fizice sau grupuri de persoane fizice care cumpără, dobândesc, utilizează ori consumă produse în afara activității lor profesionale sau comerciale. JYSK se angajează să garanteze conformitatea bunurilor achiziționate precum și remedierea eventualelor vicii ascunse ale produselor pe care le comercializează.
Drepturile consumatorului sunt prevăzute de Legea Republicii Moldova nr. 105-XV din 13 martie 2003 „Privind protecția consumatorilor” privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzare de bunuri și nu sunt afectate prin garanția comercială oferită. 
Garanția generală este de 2 ani. În cazul în care anumite produse beneficiază de un termen de garanție extins, acesta va fi specificat separat în Garanția Extinsă. Valabilitatea termenului de garanție începe odată cu momentul achiziționării produsului.
Garanția se aplică părților componente ale produsului reparate / înlocuite în timpul perioadei de garanție rămase, începând de la data achiziției produsului inițial. Perioada necesară reparației / înlocuirii prelungește perioada de garanție rămasă.
Produsele cumpărate cu discount de mostră sau produse cumpărate cu discount din cauza micilor defecte nu vor fi acoperite de garanție și nu pot fi returnate.
În cazul în care nu se oferă garanţie comercială, consumatorului, la cerere, i se aduc la cunoştinţă de către vânzător, printr-un document scris, pe suport de hârtie sau pe orice alt suport durabil, drepturile prevăzute la art.23:
Articolul 23. Termene
(1) Vânzătorul răspunde faţă de consumator pentru orice neconformitate existentă în momentul livrării produsului şi/sau prestării serviciului, constatată în termen de doi ani de la data livrării.
În cazul în care vânzătorul a stabilit un termen de garanţie comercială mai mare decât cel de garanţie legală de conformitate de 2 ani, răspunderea vânzătorului, conform prevederilor art.20, este angajată dacă neconformitatea apare în cadrul termenului de garanţie comercială oferit.
(2) Pentru produsele a căror durată de funcţionare este mai mică de 2 ani, termenul prevăzut la alin. (1) se reduce la această durată.
(3) Pentru produsele altele decât cele de folosinţă îndelungată, răspunderea vânzătorului este angajată dacă neconformitatea apare într-un termen de 30 de zile de la data vânzării acestora.
(4) În cazul produselor second-hand, vânzătorul şi consumatorul pot conveni asupra unor condiţii contractuale sau acorduri având o perioadă de răspundere contractuală sau un termen de prescripţie mai scurt decât cel menţionat la alin. (1), (2), (16) şi (17), cu condiţia ca astfel de perioade ori termene mai scurte să aibă o durată de minimum un an.
(5) Consumatorul trebuie să informeze vânzătorul despre neconformitate în termen de până la 2 luni de la data la care a constatat-o.
(6) Orice neconformitate care este constatată în termen de un an de la data la care produsele au fost livrate este prezumată a fi existat deja în momentul livrării produselor, până la proba contrarie sau cu excepţia cazului în care această prezumţie este incompatibilă cu natura produselor sau cu natura neconformităţii.
(7) Prevederile alin. (6) se aplică şi produselor cu elemente digitale.
(8) În cazul produselor cu elemente digitale pentru care contractul de vânzare-cumpărare prevede furnizarea continuă de conţinut digital sau de servicii digitale pentru o anumită perioadă, sarcina probei cu privire la conformitatea conţinutului digital sau a serviciului digital pe parcursul perioadei indicate la alin. (16) şi (17) îi revine vânzătorului în cazul unei neconformităţi care este constatată pe parcursul perioadei menţionate la alineatele respective.
(9) La înlăturarea deficienţelor prin înlocuirea unei piese de schimb sau a unei părţi componente a produsului, pentru care sunt stabilite termene de garanţie, termenul de garanţie pentru noile piese de schimb sau părţi componente se calculează din ziua eliberării produsului reparat către consumator.
(10) Pentru produsele de sezon (încălţăminte, articole vestimentare, produse din blană etc.) procurate până la începerea sezonului respectiv, termenul de garanţie se calculează de la începutul sezonului: pentru perioada de iarnă – de la 1 octombrie, pentru perioada de vară – de la 1 aprilie, răspunderea vânzătorului fiind angajată în conformitate cu prevederile alin. (3).
(11) Data achiziţionării produsului se stabileşte în baza bonului de casă sau a oricărui alt document care confirmă achiziţionarea produsului ori în baza altor mijloace de probă (inclusiv depoziţiile martorilor) care pot permite stabilirea datei şi a locului de achiziţionare.

(12) Perioada în decursul căreia produsul nu a fost utilizat din cauza remedierii deficienţelor prelungeşte, în mod corespunzător, termenul de garanţie. Curgerea termenului de garanţie se suspendă din momentul sesizării vânzătorului până la aducerea produsului în stare de funcţionare corespunzătoare.
(13) În cazul unor vicii ascunse, apărute după expirarea termenului de garanţie, termenul stabilit la art.20 alin. (8) şi (23) curge de la data finalizării expertizei tehnice efectuate în conformitate cu art.25 alin. (3) şi (5).
(14) În cazul serviciilor de reparaţie a produselor de folosinţă îndelungată în perioada postgaranţie, termenul minim de garanţie constituie 6 luni.
(15) Produsele de folosinţă îndelungată defectate, din motive care nu sunt imputabile consumatorului, în termenul prevăzut la alin.(1)–(4) sau în termenul de garanţie stabilit în conformitate cu art.24 alin.(5) lit.b), atunci când nu pot fi reparate sau când durata cumulată de nefuncţionare din cauza deficienţelor apărute depăşeşte 10% din durata acestui termen, la cererea consumatorului, vor fi înlocuite de către vânzător, iar dacă nu pot fi înlocuite, acesta va restitui consumatorului contravaloarea produsului respectiv.
(16) În cazul produselor cu elemente digitale pentru care contractul de vânzare-cumpărare prevede furnizarea continuă de conţinut digital sau de servicii digitale pentru o anumită perioadă, vânzătorul răspunde, de asemenea, pentru orice neconformitate a conţinutului digital sau a serviciului digital care intervine sau este constatată în termen de doi ani de la momentul livrării produselor cu elemente digitale.
(17) În cazul în care contractul prevede furnizarea continuă pentru o perioadă de peste doi ani, vânzătorul răspunde pentru orice neconformitate a conţinutului digital sau a serviciului digital care intervine sau este constatată pe parcursul perioadei în care conţinutul digital sau serviciul digital trebuie să fie furnizat conform contractului de vânzare-cumpărare.


2. Categoriile de produse acoperite de garanție 

Toate articolele beneficiază de garanția legală de 2 ani. Certificat de garanție se va înmâna doar pentru articolele care necesită întreținere specială: saltele, perne și plăpumi. 
 
3. Condițiile în care garanția nu poate fi acordată 
 
1. Uzura normală a produsului, ținându-se cont de durata sa de viață.
2. Incendierea, deteriorarea, furtul, decolorarea produsului sau a unor părți componente în urma expunerii la soare sau la o altă sursă puternică de căldură sau a contactului cu apa, vopsirea produsului, deteriorări ale produsului în urma unor calamități, ruperea sau zgârierea produsului ca urmare a lovirii sale, defecte produse de depozitarea în condiții neadecvate, curățarea cu produse improprii, cât și erori de montaj.
3. Folosirea produsului în regim profesional, în locuri publice.
4. Intervenția, repararea sau modificarea făcută de persoane neautorizate (tăiere, găurire, vopsire, lipire etc).
5. Neprezentarea documentului de cumpărare (În cazul unei reclamații trebuie prezentat bonul de casă sau o copie de pe alt document care confirmă efectuarea cumpărăturii) sau prezentarea documentelor în stare ilizibilă sau deteriorate.
 
4. Modalități de asigurare a garanției:
 
Cumpărătorul a fost informat asupra caracteristicilor tehnice și a domeniului de utilizare ale produsului. Produsul s-a predat în perfectă stare de funcționare, s-au predat instrucțiunile privind transportul, depozitarea, utilizarea și întreținerea.
În cazul unei reclamații trebuie prezentat bonul de casă sau o copie de pe alt document care confirmă efectuarea cumpărăturii.

5. Date de contact JYSK
Orice solicitări sau reclamații se acceptă la adresa de e-mail info@jysk.md sau telefonic +37360531531 sau prin scrisoare la adresa sediului companiei MD-2011, mun. Chisinau, or.Codru, str. Jubiliara, 41A.
 
Instrucțiuni generale de întreținere pentru produsele JYSK
 
Pentru Saltele:
Nu se spală și nu se calcă
Se curăță cu șampon pentru tapițerie
Nu se curăță cu înălbitor
Nu se usucă folosind uscătorul electric
 
În cazul saltelelor presate sau rulate, ele își vor recăpăta forma în 2-3 zile după ce sunt desfăcute din ambalajul original. De asemenea saltelele noi pot avea un anumit miros, numit “miros de fabric”, datorită faptului ca au stat în ambalaje sigilate și neaerisite. Acest miros va dispărea în câteva zile. Este indicat să lăsați salteaua la aerisit câteva ore înainte de folosire.
Pentru saltelele, pernele și plăpumile din categoriile PLUS și GOLD – vezi mai multe informații privind instrucțiunile de folosire în Broșura cu Garanție extinsă.
 
Pentru Lemn:
Se șterge cu o cârpă înmuiată în apă sau soluție de curățat mobila.
Se șterge apoi cu o cârpă curată
Petele pot fi îndepărtate cu o radieră, șmirghel fin, detergent de vase sau diluant, după caz 
 
Pentru Sticlă:
Se șterge cu o cârpă înmuiată în soluție pentru curățat geamuri.
Se șterge apoi cu o cârpă uscată 
 
Pentru PAL sau MDF:
Se șterge cu o cârpă înmuiată în soluție de curățat mobila.
Se șterge apoi cu o cârpă uscată
 
Pentru plastic:
Se șterge cu o cârpă înmuiată în apă sau într-un detergent care nu conține particule abrazive
Se șterge apoi cu o cârpă uscată
 
Canapele din piele naturală sau sintetică:
Se aspiră și se șterg cu o cârpă umedă cu soluție pentru curățat textile
Nu se expun un timp îndelungat la lumina soarelui
Petele minore se pot îndepărta cu un burete înmuiat în apă și soluție diluată de săpun
Notificare stoc

Trimite-mi o notificare când revine în stoc